Cestování, Sportovkyně

Slovinsko – Canyoning

Pokud nevíte, co je canyoning, tak se jedná o adrenalinový sport s různými obtížnostmi závisejícími na terénu, kterým se prochází. Jak napovídá název, tak se prochází kaňonem – kaňony řek v horách. Je zapotřebí alespoň nějaká sportovní zručnost a každopádně kvalitní výzbroj.

Já jsem na to chtěla jít už dávno a až letos, kdy se rozhodlo, že jedeme na dovolenou jen já, taťka a David, tak jsme se rozhodli pro adrenalinovou zastávku na Slovinsku na canyoning🤩 Byli tam taťky známí – nevíme tedy jestli zrovna přesně tady, ale na Slovinsku. A vzhledem k tomu, že Slovinsko je cestou do Chorvatska a tady se jednalo skutečně jen o menší zajížďku, tak bylo jasno🤗 Po jednom večeru googlení, jsem vybrala společnost, se kterou se tam vydáme a byla jsem naprosto nadšená, že to budou Češi! (protože představa, že se budu modlit, abysme průvodce správně pochopili a správně bych to přeložila tátovi – to mě celkem děsilo😖)

Vybrala jsem tedy tuto společnost a můžu jí vřele doporučit!

Jednak komunikace s nimi byla zcela dokonalá – na všechno jsem se mohla zeptat, nabídli nám speciální pojištění na ten jeden den a domluvili jsme se dokonce na jiném kaňonu – tedy na středně obtížném (Fratarice) a ne na základním (Sušec).

A udělali jsme myslím dobře!

BYLO TO SUPER!!!

Dorazili jsme do Bovce asi ve dvě hodiny ráno, a těsně před místem dojezdu jsme na silnici potkali úchvatného jelena, který měl potřebu se nám pořádně ukázat a ze silnice se mu moc nechtělo😅 Ale až ráno jsme uviděli tu skutečnou nádheru Triglavského národního parku😍Sem se každopádně ještě vrátíme, protože je velikostí 3x větší než Šumava a těch možností na výlety a aktivity je tu nespočet!!

Ale zpátky ke canyoningu – sešli jsme se s instruktorem Tomášem v kempu, přidal se k nám ještě jeden pár – vyfasovali jsme neopreny, boty, helmy (já dostala s možností připevnění gopro kamery 😁) a jelo se. Pod horou jsme si nandali jen neoprenové boty a v plavkách s neoprenem na zádech jsme se vydali do kopce.

Výstup trval asi jen 30 minut, ale cestou jsme funěli slušně😄 😅

Nahoře jsme na sebe natáhli neopren – super stahovací věcička😅 a po krátké instruktáži co nás tedy čeká, jsme se vydali kaňonem dolů.

Párkrát jsme se sklouzli, procházeli po kamenech nebo pokolena ve vodě a musím konstatovat, že ten neopren fakt neskutečně proti studené vodě pomáhá.

Pak následovalo první slaňování ze kterého jsem byla naprosto nadšená!😍Těšila jsem se na to jak malá, jen jsem se bála, abych něco nezvorala s rukama, ale vzhledem k tomu, že tam nebyl jen instruktor, ale i můj táta, který mě samozřejmě neustále vysvětloval co a jak mám dělat, tak nebyla možnost udělat něco špatně😄

Pak přišel první skok a moje první panika. Zase jsem byla ta malá holčička na výstavišti v bazénu, která vylezla na ten třímetrový skokánek a teď věděla, že musí skočit, protože slézt dolů by byla strašná ostuda (a hlavně už jednou slezla😐). Ale nakonec jsem skočila a byla to pecka! Držet nos mi vyšlo jen v jednom ze čtyř nebo pěti skoků😅, ale neutopila jsem se🤗Párkrát sem si lokla a po vyplutí jsem trošku lapala po dechu, ale byla to sranda – nic hrozného a díky domluvenému signálu jsem vždycky dala vědět, že jsem v pohodě😊

Bylo skvělý, jak jsme se všichni ve skupině podporovali, tleskali, jásali a smáli se společně😊

Co bych chtěla každopádně zmínit je, že se skutečně není čeho bát. Byli na tom známí i s mamkou, která prý několikrát prohlásila, že to nedá – neskočí nebo nezvládne a pokaždé to dokázala a prý byla nadšená. Člověk je pak na sebe pyšný, když vidí co dokázal sjet, slanit nebo slézt🙂

Hlavní ale je bezpodmínečně poslouchat průvodce – když řekne kam skočit, tak tam musíte skočit…když řekne jak mít ruce, tak je potřeba tak mít ruce… když řekne nedržte si nos klasickým způsobem, protože si můžete vrazit prsty do očí tak je to tak – nebo si jako Zbořilová skoro zlomíte nos😂

Ale skutečně se nám NIC nestalo (já se teda jen sedřela na prstě, ale to se fakt nepočítá😉 – ale ať říkám holou pravdu) a to je fakt výkon vzhledem k tomu, jak já jsem nešikovná a táta jde do všeho po hlavě. David byl někde mezi.

Pokud máte strach z toho 47 metrů velkého vodopádu, tak vězte, že to bylo to NEJLEPŠÍ na celé akci🤩Celou dobu jen „jedete“ dolů, protože váš spouští průvodce a vy si jen užíváte ten zážitek a výhled. Mně třeba přišlo daleko horší to skákání😅

Co se ceny týče, tak nás to na osobu vyšlo na 80€ plus myslím 2€ za pojištění a ta cena za to skutečně stojí. Jednak máte jistotu, že jdete s člověkem, co to šel už tisíckrát a ví co a jak se má dělat a jejich vybavení je taky špičkové🤗Že jsou neopreny někde odřené je úplně jedno, protože na to, jakým terénem jdete, vypadají fakt dobře!😅

Takže za mě každopádně DOPORUČUJU a určitě to někdy zopakujem – tady, jen jiný kaňon a pak třeba i jinde🤩

PS: videa musím ještě nějak zpracovat a hodit to do jednoho většího videa, takže žádný strach – všechno bude 😃